Skip to main content

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Sebagai seorang Muslim kita diperintahkan oleh Tuhan Allah yang telah menciptakan kita bagi mematuhi segala peraturan sebagai makhluk yang telah diciptakan olehNya.

Satu dari peraturan yang telah ditetapkan oleh Tuhan Allah di dalam buku manual manusia iaitu Al-Quran adalah meninggalkan saki baki riba di dalam kehidupan harian kita.

Kekalkan semua akaun bank yang dibuka dan diuruskan berdasarkan wang yang tidak dilaknat oleh Allah dan tutupkan semua akaun bank yang kita buka dengan tidak mengunakan sistem perbankan tanpa faedah.

Jika semua akaun yang kita ada tidak islamik, kita boleh buka yang Islamik terlebih dahulu dan tutup semua yang tidak Islamik. Langkah ini kita masih boleh lakukan hari ini, selagi mana tarikh yang Tuhan Allah tetapkan kita mati bukannya hari ini.

Di dalam bab kedua buku manual manusia (Al-Quran) Allah mengistiharkan perang terhad orang yang melibatkan diri dengan urusniaga Riba sama ada sebagai pemberi ataupun pengambil.

Sucikan diri kita dengan perkara asas sebagai seorang Muslim. Pesanan ini juga ditujukan kepada semua wargakerja Shamsuddin Kadir.

Jika akaun kita di Maybank, Yang Islamik akan bermula seperti berikut:

Akaun simpanan biasa : 1 6 digit kedua bermula dengan nombor enam.

Akaun semasa : 5 6 digit kedua bermula dengan nombor enam.

Lihat akaun kita, adakah ianya akaun yang akan membuatkan kita mati di dalam kekufuran ataupun sebaliknya.

Tukarkan akaun kita yang tidak Islamik itu hari ini.

Leave a Reply