Skip to main content

Bismillah. Banyak yang bertanya kepada Shamsuddin Kadir tentang Emas Fizikal Public Gold ok Ke ?

Emas Fizikal Public Gold ada banyak salah satunya adalah Emas yang ada LBMA itu juga antara yang terbagus.

Untuk membelinya tuan dan cik puan boleh melayari www.Publicgold.com.my dan klik login dan klik register, masukkan maklumat peribadi dan diruangan introducer code masukkan nombor 00093898 dan semak sama ada keluar nama Shamsuddin. Selepas itu sebaiknya wasap dahulu ke 010500 1 500 dan maklumkan nak beli emas 1 -2 gram ataupun 1 dinar ataupun 10 gram ke atas, kerana teknik kedua-duanya adalah berbeza jika mahu untung.

Pada masa yang sama Public Gold ada mengadakan seminar di setiap branch dan di hotel di seluruh negara. Masuk di dalam websitenya dan klik event selepas itu pilih lokasi yang kita ingin hadiri. Jangan lupa berikan nombor introducer code 00093898 di kaunter pendaftaran dan ambil slip kehadiran yang merupakan juga kupon cabutan emas bertuah.

Boleh wasap ataupun call 010 500 1 500 untuk maklumat lebih terkini, boleh juga jemput pihak kami menjayakan bengkel tentang emas di tempat tuan dan cik puan.

Emas harta terendah sekarang.

2 Comments

  • Johan Khalidi says:

    Salam, saya sudah baca buku mengenai simpanan/pelaburan emas SK. Saya ingin pohon pencerahan tentang cara bayar zakat pelaburan emas. Saya sedia maklum tentang (1) Haul (2) Nisab (3) uruf dan sebagainya sebagai syarat untuk membayar zakat emas. Persoalannya, pembelian di PG melalui GAP itu mempunyai tarikh yang berbeza2 yang mempengaruhi Haul. Contoh, ada yang beli pada bulan Jan, March, …Sept hinggalah December yang menyebabkan haul berubah2 untuk setiap pembelian. GAP juga disimpan oleh pihak PG jadi pembeli/pelabur tiada hak mutlak /pemilikan penuh sehinggalah dia redeem atau collect emas tersebut. Soalan saya, apakah ‘best practise’ untuk mengurus zakat emas2 tersebut. Mohon pencerahan & terima kasih.

    • Walaikummusalam wbt Tuan Johan.

      Tuan disimpan di GAP itu kita ada hak mutlak, sama dengan duit yang disimpan di bank, kita bolhe keluarkan pada bila-bila masa. Zakat bermula apabila cukup nisab dan haul iaitu 85 gram. sekurang-kurangnya. Berkenaan dengan jumlah emas kita yang ada pertambahan dari masa ke semasa, kita boleh semak dengan pusat zakat wilayah ataupun negeri untu mengetahui dasar mereka dalam pengiraan. Urus untuk setiap negeri pun berbeza.

Leave a Reply