Skip to main content

Assalamualaikum dan Salam Ceria, Tuan dan Puan yang dimuliakan oleh Allah dan dikasihi oleh Rasul.

Di kedatangan hari Raya Aidilfitri ini, kami di ShamsuddinKadir.com untuk 3 tahun berturut-turut mempromosikan lagi ‘Buku Mengantikan Duit Raya’

Apabila kita bercadang memberi duit raya yang bernilai RM 10 ke atas kepada seseorang, gantikan dengan pemberian buku Biskut Ajaib yang berharga RM11.50 sebuah. Bagi pembelian 10 buah buku serentak. Pihak kami dapat tawarkan RM 10 sebuah, bagi mempromosikan budaya mengantikan wang sebagai duit raya.

Apabila kita memberi duit raya kepada anak-anak, biasanya sebahagian daripada mereka mengunakan duit itu bagi membeli mercun @ bunga api. Kandangkala ibubapa juga turut serta bermain bunga api itu dan turut ketawa dan bergembira setiap kali percikan bunga api itu dizahirkan.

Ada seorang budak yang diberikan RM 10 oleh ayahnya sempena hari raya, lalu diminta mancis dari bapanya yang seorang perokok. Beliau terus membakar duit RM 10 tersebut di hadapan ayahnya. Satu penampar singgah dipipinya. Apabila anaknya menanyakan kepada ayahnya kenapa menamparnya? Ayahnya menjawab “Bukan senang untuk ayah dapt RM 10 itu, kerja 3 jam baru dapat RM 10″, tidak sampai 10 saat duit itu sudah hangus disebabk oleh Adam” kata ayahnya kepada Adam.

“Habis kenapa raya tahun lepas apabila ayah bagi duit RM 10, Adam beli mercun dan kita sama-sama ketawa bila mercun itu meletup dan mengeluarkan cahaya?” Sedangkan itu juga sebenarnya kita ketawa kerana membakar duit” kata Adam

Ayah Adam kelu tidak berkata sepatah. “Ayah, dan setiap hari ayah membakar duit, itu, juga lihat dimulut ayah itu, setiap hari Ayah membakar duit yang ayah cari dengan susah dengan menghisap rokok” sambung Adam lagi.

———————————————-

Apabila kita menghadiahkan buku yang telah ditulis dengan niat dan strategi bagi membina siasah dan juga membina kemahiran memasang angan-angan pada hari raya ini, Insyaa-Allah pertemuan kita dengan anak-anak itu menghasilkan satu kejayaan baru pada mereka pada tahun hadapan.

Jika kita memberi duit pada hari raya ini, apakah peningkatan yang mereka dapat pada tahun hadapan, jika duit yang kita bagi itu dibakarnya pada tahun ini di malam raya.

Kepada yang berminat untuk menempat Buku Biskut Ajaib, boleh mengemelkan terlebih dahulu ke info@sk.my, bayaran pos laju di subsidikan separuh harga. Tempahan minimum RM100 untuk 10 buah buku Biskut Ajaib. Terhad sehingga stok masih ada.

Shamsuddin Kadir