Skip to main content

Assalamualaikum dan salam Sejahtera,

Sepupu-sepupu yang dimuliakan,

Di atas permintaan, kami akan menyediakan ruang kepada Tuan dan Puan yang ingin meningkatkan lagi kemahiran mengurus wang dengan kemahiran-kemahiran baru. Bengkel ini ditawarkan dengan harga yang ‘Tidak Munasabah’ iaitu RM 50 sahaja (makanan dan minuman tidak disediakan). Ini adalah siri pertama untuk tahun 2010 insyaa-Allah.

Bengkel ini sesuai untuk dihadiri oleh :

1. Individu yang belum ada hutang

2. Individu yang sudah ada hutang tetapi masih boleh bayar

3. Individu yang sudah ada hutang tetapi sudah tertekan untuk membayarnya

4. individu yang sudah ada hutang dan sudah tidak mampu membayar seperti yang diarahkan oleh bank

5. Individu yang sentiasa ingin mendalami kemahiran mengurus kewangan mengikut acuan Shamsuddin Kadir yang berlandaskan ajaran Islam.

6. Membebaskan ataupun menghalang diri dari menjadi manusia yang akan berperang dengan Allah dan Rasul apabila melibatkan dengan simpanan dan pembiayaan pembelian rumah, kereta, perlaburan yang mengunakan sistem konvensional. Allah telah memaklumkan kepada kita sejak 1500 tahun yang lalu melalui buku manual (panduan) manusia iaitu Al-Quran. “Wahai orang yang beriman, bertakwalah kamu kepada Allah dan tinggalkanlah SAKI BAKI RIBA jika kamu orang yang beriman. Jika kamu engkar, maka istiharkanlah perang terhadap Allah dan Rasulnya.” Berapa ramai sudah manusia yang sudah mengistiharkan berperang dengan Allah pada hari ini? Semoga kita tidak termasuk dalam kumpulan ini.

Kelebihan datang kursus ini antaranya adalah mempelajari kemahiran terkini dan juga dapat bertanya kepada Shamsuddin Kadir kepada isu yang ada pada diri sendiri tanpa diketahui oleh peserta lain.

Hanya 8 peserta sahaja untuk kursus ini. Kepada sepupu yang ingin menambah dengan kemahiran dan menghadirinya, dipersilakan bagi mengemelkan nama, no. handphone dan ‘sebab’ ingin menyertai kursus ini ke info@sk.my ataupun menghubungi Tuan Halim di 03 4142 5300.

Pembayaran boleh dibuat ke akaun Maybank 562106 200279 di atas nama Shamsuddin Abdul Kadir. Emelkan bukti pembayaran (info@sk.my) ataupun fak ke 03 4142 7300.

Sesuai juga untuk pasangan suami isteri dan juga bakal-bakal pengantin untuk datang bersama.

Kemahiran untuk membebaskan diri dari hutang dan perangkap hutang adalah satu dari modul yang kita akan belajar secara bersama.

“Ya Allah sesungguhnya Kami berlindung kepadaMu, dari rasa susah dan sedih, lemah dan malas, dan kami juga berlindung kepadaMu dari sifat pengecut dan kedekut, dan kami juga berlindung kepadaMu dari dibebani dengan hutang dan penindasan orang lain terhadap kami.” Amin.

Shamsuddin Kadir

Leave a Reply