Skip to main content

(DIKEMASKINI) Entri ini pertama kali terbit di www.shamsuddinkadir.com pada 28 November 2008, seterusnya pada 12 Disember 2008.

bannerhijrah.jpg

Tim Shamsuddin Kadir akan menganjurkan satu bengkel bagi memberikan pendedahan dan kemahiran bagi individu yang bercita-cita ingin berhijrah dari kehidupan makan gaji kepada kehidupan sebagai Usahawan Senang.

Antara kelebihan menjadi Usahawan :

  • Bebas dengan masa – Tidak terikat kepada jadual waktu kerja
  • Pendapatan masuk tidak terhad dan boleh ditambah dengan mudah dan cepat
  • Dapat pergi membeli belah sewaktu individu lain sedang bekerja di pejabat
  • Dapat mengelakkan waktu ‘jam’ sama ada di jalan raya ataupun ketika pergi shopping
  • Dapat mencapai setiap impian dengan hanya memetik jari

Jika kita ada hanya RM 10 berapa banyak yang kita dapat membantu orang lain? Tetapi jika kita ada RM1,000 banyak yang kita dapat bantu orang lain.

Insyaa-Allah ianya akan di adakan pada hari Sabtu 24 Januari 2009 dan tempat adalah di Sekolah Bimbingan Al-Ikhlas di atas klinik Dr. Nooriah, Bersebelahan Pasaraya Giant, di Taman Permata.

Terbuka kepada semua pelajar universiti, graduan, penganggur, pekerja dan juga usahawan. Yuran peserta akan ditetapkan kelak dan ianya tidak lebih daripada RM150 seorang.

lompat.jpgKepada yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut boleh mendaftar di sini dengan meninggalkan nama, emel dan no. telefon. Ataupun boleh mengemelkan maklumat tersebut ke shamsuddinkadir@yahoo.com dan meletakkan tajuk “Bengkel Berhijrah Dari Makan Gaji”.

Bengkel ini hanya memberikan kemahiran dan informasi bermanfaat bagi membantu peserta memulakan langkah memulakan bisnes sendiri dan bukannya mempromosi mana-mana produk yang ada di pasaran. Peserta akan mempelajari rahsia-rahsia sebenar dan yang sudah dipratikkan oleh orang-orang yang berjaya.

Bengkel ini juga memberikan peserta peluang membebaskan hutang dengan cepat, hasil daripada penambahan income secara mendadak. Ada individu yang menyelesaikan hutang kad kredit dalam masa hanya 6 (enam) bulan sahaja.

Sehingga hari ini sudah ada 18 orang mendaftar, tempat yang dijangka akan diadakan adalah di Taman Permata, Hulu Klang (berdekatan dengan Giant Taman Permata), berdekatan dengan Pasaraya Giant. Ini bagi memastikan Yuran setiap peserta tidak melebihi RM 150. Ramai rakan saya amat terkejut, melihat saya menawarkan yuran yang semurah itu… Ini adalah satu lagi program amal saya bagi membantu dan berkongsi ilmu dan kemahiran supaya lebih ramai individu yang BERJAYA, BERJAYA, BERJAYA DAN TERUS BERJAYA.

Bengkel berhijrah dari Makan Gaji akan dijayakan apabila menerima minimun 20 orang peserta.

Tarikh telah ditetapkan pada 24 Januari 2008 bersamaan hari Sabtu bertempat di Sekolah Bimbingan Agama Al-Ikhlas, No. 2755-B Jalan Changkat Permata, Taman Permata, Hulu Kelang, 53300 Kuala Lumpur (Di atas Klinik Dr. Nooriah).

Yuran yang ditetapkan adalah RM 150 sahaja (Makanan dan minuman tidak disediakan). Bengkel bermula dari 9.20 Pagi sehingga 5 Petang.

Pembayaran boleh di buat ke Akaun Maybank 562106 -200279 di atas nama Shamsuddin Abdul Kadir, bagi pembayaran secara online sila masukan emel info@shamsuddinkadir.com di ruangan third party email. Bagi yang membuat pembayaran secara bank in di mesin ataupun kaunter, sila fak bankslip berserta maklumat seperti nama, no. telefon dan emel ke 03-5548 8343. Tim SK akan memaklumkan kepada Tuan dan Puan setelah mengesahkan penerimaan pembayaran.

15 Comments

Leave a Reply